Articles

Tre grunde Gud siger at tilgive andre

det er muligt, at du bærer nogle dybe sår, som du har båret i måneder, måske endda år. Når du tænker på den person, der har skadet dig, er det stadig så frisk som om det skete i morges. Smerten er der stadig, og du er stadig fyldt med vrede.

Du siger, ” Hvorfor i alverden skal jeg tilgive den person, der sårede mig så meget? Du aner ikke, hvor meget de sårede mig. Hvorfor skulle jeg tilbyde nåde til den person?”

Lad mig tilbyde tre grunde til at gøre dette valg:

  1. vær nådig over for andre og tilgiv dem, der har såret dig, fordi Gud har været nådig over for dig.

du bliver aldrig nødt til at tilgive nogen anden mere end Jesus Kristus allerede har tilgivet dig. Husk, at du heller ikke altid har fået det, du fortjente. Gud har været nådig med dig. Vælg nu at være nådig med andre.

  1. tilgiv andre, fordi alternativet er bitterhed.

forskere fortæller os, at vrede er den usundeste følelse, der er. Det gør dig altid mere ondt end nogen anden! Vrede vil ikke ændre fortiden, og det vil ikke løse problemet. Det får dig ikke engang til at føle dig bedre. Faktisk får det dig til at føle dig værre.Bibelen siger i Hebræerbrevet 12: 15: “pas på, at ingen af jer undlader at reagere på den nåde, som Gud giver, for hvis han gør det, kan der meget let opstå en bitter ånd i ham, som ikke kun er dårlig i sig selv, men også kan forgifte mange andres liv” (PHILLIPS).

  1. vis nåde til og tilgive andre, fordi Gud vil have dig til at gøre det.

Matthæus 6:14-15 siger: “For hvis du tilgiver andre mennesker, når de synder imod dig, vil din himmelske Fader også tilgive dig. Men hvis du ikke tilgiver andre deres synder, vil din far ikke tilgive dine synder ” (NIV). Jesus siger, at vi ikke kan modtage det, vi ikke er villige til at give. Hvis du siger ,” jeg kunne aldrig tilgive den person, ” så håber jeg, at du aldrig synder. Hvis du bare ikke har lyst til at gøre det, skal du gøre det alligevel, fordi det er den rigtige ting at gøre.

en af grundene til, at du måske har svært ved at tilgive andre, er fordi du ikke føler dig tilgivet. Vil du bede denne bøn om befrielse og frihed i dit hjerte?

“Kære Jesus Kristus, du ved, at jeg er blevet såret af andre. Du ved, at min Vrede har fået mig til at handle på måder, der har været urimelige og uhensigtsmæssige og usunde. Jeg har brug for din magt til at frigive og tilgive dem, der har såret mig, så jeg kan stoppe med at lade dem kontrollere mig. Vil du erstatte min smerte med din fred? Gud, Jeg er klar over, at jeg har såret mange andre mennesker med mine vaner og mine dårlige beslutninger og mine hang-ups. Vil du tilgive mig for den måde, jeg har såret andre på? Hjælp mig med at lave en liste over dem, jeg har skadet, og ydmygt søge at gøre det godt igen på den rigtige måde og på det rigtige tidspunkt. Jesus Kristus, jeg ønsker at fokusere mit liv på dig. Jeg vil modigt møde fremtiden med kærlighed og fred i mit hjerte. Vil du erstatte min Vrede med din kærlighed, min bitterhed med din nåde? Tak for din nåde til mig. Tak for at tilgive mig for de forkerte ting, jeg har gjort. I Jesu navn. Sandelig.”

måske skal du gå et skridt videre. Har du stolet på Jesus for din Frelse?uanset hvad du har gjort, eller hvor du har været, kan du have en plads i Guds evigt familie klar og venter på dig. Invitationen er åben. Tro og modtag.

er du klar? Her er en bøn, Du kan starte med –

“Kære Gud, jeg ved, at når jeg dør, vil jeg redegøre for mit liv direkte til dig. Jeg indrømmer, at jeg har ignoreret dig. Jeg ved, at jeg har syndet imod dig, og jeg har levet efter min plan, ikke din. Jeg vil have det til at ændre sig, starter lige nu. Jeg vil vende mig væk fra mine synder og bevæge mig mod dig.

” Tak fordi du sendte Jesus til at dø for alt det, jeg har gjort forkert, så jeg ikke behøver at betale straffen. Jeg ved, at jeg ikke fortjener din tilgivelse. Jeg ved, at kun deres nåde kan frelse mig, Herre. Jeg kunne aldrig være god nok til at komme ind på et perfekt sted.

“Jesus, tak for at elske mig så meget, at du tog al min skyld på dig selv. Du gjorde mig acceptabel for himlen, og jeg beder ydmygt dig om at redde mig. Jeg beder dig om at redde mig fra de synder og de vaner, der ødelægger mit liv lige nu. Jeg tror på dig, Jesus. Og jeg tror, at du vil holde dit løfte om at redde mig øjeblikkeligt og sikkert og fuldstændigt og evigt. I Jesu navn. Sandelig.”

Hvis du bad den bøn, så skriv og fortæl mig på . Jeg vil meget gerne sende dig nogle materialer, når du begynder din rejse med Jesus.