Articles

Religion

Bibelen er en kompleks bog. Faktisk er den protestantiske version sammensat af seksogtres bøger, skrevet af en række forfattere. Der er mange temaer, der løber gennem Bibelen, og der er mange steder i Bibelen, der kan være forvirringspunkter.

Bibelen er også en bog, der er blevet fortolket på forskellige måder i næsten 2000 år. Der er mange skrifter om Bibelen og traditioner, der er opstået fra disse fortolkninger. i Vesteuropa, før begyndelsen af 1500-tallet, var den katolske kirke den eneste officielle kristne kirke. Folk, der fortolkede Bibelen forskelligt, blev kaldt kættere og modtog forfærdelige straffe, hvis de blev fanget. Faktisk betyder ordet “katolsk “” universel.”

kirker, såsom Baptist, pinse, Calvinist, Luthersk, Metodist osv., opstod ikke, før Martin Luther, dengang en munk i den katolske kirke, udfordrede nogle af datidens katolske traditioner. For eksempel havde nogle præster solgt Guds tilgivelse af synd. Luther udfordrede disse traditioner og var banebrydende for essensen af de “protestantiske” kirker. “Protestant” kommer fra ordet ” protest.”Luthers vellykkede udfordring åbnede døren for, at kirker kunne etableres omkring en række fortolkninger af Bibelen. For eksempel fokuserer Pinsekirkerne på Apostlenes Gerninger som en primær kilde til, hvordan en kirke skal være. I Apostlenes Gerninger kommer Helligånden ned over disciplene, og de prædiker for folk, men hver person hørte prædiken på deres eget sprog.

baptister adskiller sig fra andre protestantiske kirker til dels gennem fokus på dåbspraksis. Nogle kirker Døber babyer, og de kan gøre dette ved at drysse en lille mængde vand på en persons hoved. Baptister tror på fuld nedsænkning dåb, efter den måde, hvorpå Johannes Døberen døbte Jesus (i Floden Jordan) og også med en bekymring for den måde, apostlen Paulus beskriver dåb som en form for død, begravelse og opstandelse af den troendes sjæl. Disse kirker Døber ikke folk, før de er gamle nok til at træffe den beslutning for sig selv. kvækere mener, at åbenbaring fra Gud ikke stoppede med Bibelen. De er også en af fredskirkerne, en gruppe kirker, hvis medlemmer har valgt at være ikke-voldelige. De går ikke i krig, fordi de tror, at der er “Guds lys” i alle. katolikker ,baptister, calvinister og så videre er alle kristne, og Bibelen skal have en central rolle i deres tro. De tror, at Jesus Kristus var den Messias, der blev lovet i Det Gamle Testamente i Bibelen, og at Jesus levede, døde på et kors, blev begravet og derefter genopstået, hvilket er begivenhederne beskrevet i de første fire bøger i Det Nye Testamente (evangelierne). Ud over denne væsentlige tro, de adskiller sig i metoder til tilbedelse og doktrin, baseret på forskellige fortolkninger af Bibelen.