Articles

PhilDrysdale.com

Citat

“Hvis Gud bruger venlighed til at lede folk til omvendelse, hvorfor tager vi os til hårdhed & frygt for at ‘hjælpe’ venner omvende sig?”Phil Drysdale

tænkte

et af mine yndlingsvers er romerne 2:4 – “Eller foragter du rigdommen ved hans godhed, overbærenhed og langmodighed, uden at vide, at Guds godhed fører dig til omvendelse?”

Vi ville gøre klogt i at huske denne sandhed på daglig basis. At det er Guds venlighed, der fører os til omvendelse. Omvendelse, og lad os huske, at sand omvendelse (fra det græske “metanoia”) betyder “at skifte mening”, kommer fra en åbenbaring af Guds godhed.

så hvis Guds godhed fører folk til omvendelse, hvorfor er det, at så meget af kirken i dag forsøger at få folk til at omvende sig ved at skræmme dem? Der er en ide om, at skræmme folk ud af Helvede er mere magtfuldt end at invitere dem til himlen. Er helvede virkelig mere skræmmende end Himlen er attraktiv?sandheden er, at Gud ikke ønsker at bruge frygt taktik eller manipulation for at få dig til at ændre den måde, du tænker, snarere vil han vise dig sin kærlighed til dig, hans godhed, hans nåde og hans venlighed. At se denne side af Gud kan kun føre til et dramatisk svar.

at være bange for straf kan få dig til at skifte mening, men det vil aldrig forny dit sind fuldt ud, fordi du vil blive fikseret på en Gud, der ønskede at straffe dig. Gud ønsker ikke at være omgivet i himlen for evigt af mennesker, der valgte himlen som en alternativ til helvede. Det er ikke meget af en erklæring. Det er som at vælge McDonald ‘ s som en alternativ til en poop smørrebrød. Det siger ikke noget om McDonald ‘ s virkelig! Hvad nu hvis vi begyndte at afsløre, hvor god Gud er! Han er ligesom en Michelin stjerne steakhouse! Vi vælger ham, fordi han er uimodståelig, og alt andet er et latterligt alternativ i lyset af ham og hans tilstedeværelse.

bøn for dagen

far, tak så meget for din Godhed. Jeg beder om, at du vil vise mig din godhed til et helt nyt niveau i dag, og at jeg ville blive forvandlet ved fornyelsen af mit sind til din Godhed. Tilgiv mig, når jeg har lavet evangeliet om de dårlige nyheder snarere end de gode nyheder, og lad mig stole på den uimodståelige karakter af, hvem du er til at lede andre til dig i dag!

denne hengivenhed er et uddrag af min bog “forny dit sind i 30 dage”, en samling af mine 30 mest populære hengivenheder omskrevet og tilføjet til. Designet til at hjælpe dig med at opleve transformation i dit liv, når du fornyer dit sind. Du kan arbejde igennem hele 30 dage med sindfornyelse som et gratis kursus via e-mail ved at tilmelde dig her.

Nyd indlægget? Del det…

  • 443
  • 5
  • 13
  • i Alt461