Articles

Opmuntrende bibelvers til universitetsstuderende

Den Hellige Bibel fortsætter med at inspirere generationer af mennesker over hele kloden. Lad os se på et par Bibelvers, hvorfra selv universitetsstuderende kan opmuntres.

graduering fra gymnasiet eller college er et godt skridt i alles liv. De nyuddannede, unge voksne er fulde af drømme og håb om en lys fremtid. Samtidig er de også bange for, at de bliver nødt til at stå over for mange udfordringer. Desuden er nogle få forvirrede med hensyn til, hvad de måske vil have fra livet, som også med hensyn til, hvad livet kan kræve af dem. I løbet af denne risikable tid er den bedste måde at indgyde tillid til dem ved at opmuntre dem med nogle vers fra Bibelen. Du kan enten skrive disse vers på et lykønskningskort, i en e-mail osv. Følgende inspirerende bibelske ordsprog hjælper dig med at give en dosis visdom og vejledning til de spirende sjæle.

opmuntrende ord fra Bibelen

brødre og søstre, jeg betragter mig ikke som endnu at have taget fat i det. Men en ting gør jeg: glemmer, hvad der er bagved og anstrenger mig mod det, der er foran, jeg presser på mod målet om at vinde den pris, som Gud har kaldt mig mod himlen i Kristus Jesus.
Filipperne 3: 13-14

vil du skrive til os? Nå, vi leder efter gode forfattere, der ønsker at sprede ordet. Kontakt os, så snakker vi…

lad os arbejde sammen!

har jeg ikke befalet dig? Vær stærk og med godt mod; vær ikke bange, og vær ikke forfærdet, for HERREN din Gud er med dig, uanset hvor du går.
Joshua 1:9 Spørg og det vil blive givet til dig; Søg og du vil finde; bank og døren vil blive åbnet for dig. For enhver, der beder, modtager; den, der søger, finder; og til den, der banker, åbnes døren.Matthæus 7: 7-8 nu er det den tillid, vi har til ham, at hvis vi beder om noget efter hans vilje, hører han os. Og hvis vi ved, at han hører os, uanset hvad vi beder om, ved vi, at vi har de andragender, som vi har bedt om ham.
1 John 5:14-15

og min Gud vil opfylde alle dine behov i henhold til hans Herligheds Rigdom i Jesus Kristus.Filipperne 4:19 Frygt dig ikke, for jeg er med dig; vær ikke forfærdet, for jeg er din Gud; Jeg vil styrke dig; ja, jeg vil hjælpe dig; ja, jeg vil støtte dig med min retfærdigheds højre hånd.
Esajas 41: 10

børn, gør hvad dine forældre fortæller dig. Dette er kun rigtigt. “Ær din far og mor” er det første bud, der har et løfte knyttet til det, nemlig “så du vil leve godt og have et langt liv.
Efeserne 6:1-3

ingen fristelse har overhalet dig undtagen hvad der er fælles for menneskeheden. Og Gud er trofast; han vil ikke lade dig blive fristet ud over hvad du kan bære. Men når du er fristet, vil han også give en vej ud, så du kan udholde det.1 Korinther 10: 13 og vi ved, at Gud i alle ting arbejder til gavn for dem, der elsker ham, som er blevet kaldt efter hans formål.
Romerne 8: 28

vil du skrive til os? Nå, vi leder efter gode forfattere, der ønsker at sprede ordet. Kontakt os, så snakker vi…

lad os arbejde sammen!

opfordrer ligeledes de unge mænd til at være fornuftige; vis dig i alle ting at være et eksempel på gode gerninger, med renhed i doktrinen, værdig, lyd i tale, der er uden for bebrejdelse, for at modstanderen kan blive skammet og ikke have noget dårligt at sige om os.
Titus 2: 6-8

Flygt også ungdommelige lyster; men følg retfærdighed, tro, velgørenhed og fred med dem, der kalder på Herren af et rent hjerte.
2 Timothy 2:22

han giver styrke til de trætte og øger kraften hos de svage. Selv unge bliver trætte og trætte, og unge mænd snubler og falder; men de, der håber på Herren, vil forny deres styrke. De vil svæve på vinger som ørne; de vil løbe og ikke blive trætte, de vil gå og ikke være svage.
Esajas 40: 29-31

På grund af Herrens store kærlighed forbruges vi ikke, for hans medfølelse svigter aldrig. De er nye hver morgen; stor er din Trofasthed. Jeg siger til mig selv: “Herren er min Del; derfor vil jeg vente på ham.”
Klagesang 3:22-24 Hvil i Herren og vent tålmodigt på ham; ærgre dig ikke på grund af ham, der har fremgang på hans vej, på grund af den mand, der bringer onde anordninger til at passere.
Salme 37: 7

Vær stærk og meget modig. Vær forsigtig med at adlyde al den Lov, min Tjener Moses gav dig; vend ikke fra den til højre eller til venstre, så du kan få succes, uanset hvor du går. Lad ikke denne Lovbog afvige fra din mund; meditere på den dag og nat, så du kan være forsigtig med at gøre alt, hvad der er skrevet i den. Så vil du være velstående og vellykket. Har jeg ikke befalet dig? Vær stærk og modig. Vær ikke bange; vær ikke modløs, for HERREN din Gud vil være med dig, uanset hvor du går.
Joshua 1: 7-9

vore fædre tugtet os for en stund, som de troede bedst; men Gud disciplinerer os til vores bedste, at vi kan få del i hans hellighed. Ingen disciplin virker behagelig på det tidspunkt, men smertefuld. Senere frembringer den imidlertid en høst af retfærdighed og fred for dem, der er blevet oplært af den.Hebræerne 12:10-11

lyt nu, du, der siger, “i dag eller i morgen vil vi gå til denne eller den anden by, tilbringe et år der, fortsætte forretningen og tjene penge.”Hvorfor ved du ikke engang, hvad der vil ske i morgen. Hvad er dit liv? Du er en tåge, der vises et stykke tid og derefter forsvinder. I stedet bør du sige: “hvis det er Herrens vilje, vil vi leve og gøre dette eller det.”Som det er, praler du og praler. Al sådan praleri er ondt.
James 4: 13-16

Hold dine liv fri for kærlighed til penge og vær tilfreds med det, du har, fordi Gud har sagt: “aldrig vil jeg forlade dig; jeg vil aldrig svigte dig.Hebræerne 13: 5

håber, at disse ord vil lede universitetsstuderende, når de begynder deres nye rejse.

kan du lide det? Del det!

  • Share
  • Pin
  • LinkedIn
  • Email