Articles

Hvorfor Siger Bibelen” Vi Vil Være Som ” Jesus?

Kvit

Apostlen Johannes siger “Vi ved, at når han vises, skal vi være som ham” (1 John 3:2b) men i hvilket omfang skal vi være som Jesus efter døden eller ved hans udseende?

at være Kristus-lignende

før vi overhovedet tænker over, hvordan vi kan ligne Jesus i riget, eller når vi endelig udsætter dødelighed for udødelighed, skal vi forstå, hvordan vi skal være som ham i dag i kroppen. Det nytter os ikke at stille spørgsmålet:” Hvordan vil vi være, når vi ser Jesus”, hvis vi ikke stræber efter at være som ham i dag. For det første bør vores fokus være på Kristus og herliggøre ham. Jesus bad Disciplene om at undervise alle nationer i de samme ting, som han havde lært Disciplene (Matt 28:19-20), hvilket er, hvad den tidlige kirke gjorde (Apostlenes Gerninger 2:42), og som vi ved fra evangelierne, at være som Jesus inkluderer fuldstændig tillid til Gud, som det, som Jesus havde til Faderen. Efter at være blevet bedt om at se Faderen, sagde Jesus til Filip “selv efter at jeg har været blandt jer så længe? Enhver, der har set mig, har set Faderen. Hvordan kan du sige: “Vis os Faderen” (Joh 14:9)? Med andre ord, hvis du har set ham, Har du set Faderen, fordi Jesus altid gør Faderens vilje, og så uanset hvad du ser Jesus gør, er det virkelig, hvad Faderen vil Kristus gøre, men et andet vigtigt punkt er, at du ikke kan være Kristus-lignende, før du har lidt som Kristus gjorde. Selvfølgelig ikke i samme omfang, men at blive forfulgt af familien og af sit eget folk for at forkynde evangeliet om omvendelse og tro (Markus 1:14-15), så hvis vi vil være som Jesus, må vi bringe evangeliets budskab om omvendelse og tro, men husk, de dræbte vor Herre, fordi de hadede hans budskab så meget, men også af misundelse, da Pontius Pilatus vidste, at det var for misundelse, at de havde bragt Jesus til ham (Matt 27:18). Fokuser på Kristus, gør hvad han gjorde (Matt 25:38-39), og du vil være mere som Kristus.

hengiven tid

disciplene så, hvor meget tid og kræfter Jesus udøvede i bøn, at de spurgte ham, “Herre, Lær os, hvordan vi beder,” men de kunne virkelig have sagt. “Herre, vi ønsker at bede som du gør…vi har set, hvor intimt dit forhold til Faderen er, og vi ønsker den type forhold.”Det er her, Jesus gav dem en oversigt, som de fleste mennesker kalder “Herrens Bøn”, men det er faktisk en skabelon eller model for dem at følge, når de beder, så det er ikke en bøn, der skal reciteres igen og igen, men et format, der kan hjælpe os med at bede med de rigtige prioriteter (Gud og hans herlighed, Gud og hans vilje og Gud og hans daglige forsyninger). Husk, at Jesus advarede os om at bruge ubrugelige eller forgæves gentagelser for Gud (Matt 6:7). Apostelen Paulus mente, at vi skulle efterligne Kristus og ikke andre, selvom Paulus var en åndelig kæmpe i Mine øjne, men denne mand var også en mand med bøn og bad for dem, der var ved magten, dem, der var imod ham, dem, der havde fængslet ham, og enhver kirke, vi læser om i det Nye Testamente.

tjener til alle

lige efter at Jesus havde fortalt disciplene, at han skulle op til Jerusalem for at dø og blive opvokset på tre dage, er det som om de aldrig hørte et ord, han sagde. Det er fordi de skændtes om, hvem der ville sidde ved Jesu højre hånd, eller hvem der ville være den største blandt dem, så Jesus fortalte disciplene, at “det skal ikke være sådan blandt jer. Men den, der vil være stor iblandt jer, skal være jeres tjener” (Matt 20:26). En persons storhed måles ikke af antallet af tjenere, de har, men af antallet af mennesker, de har tjent. Det er i strid med verdens måde, fordi det normalt er overlevelse af de stærkeste, og den, der er først, er først, og den, der er sidst, er sidst, men Jesus vender det på hovedet (selvfølgelig) og siger “og den, der vil være chef blandt jer, Lad ham være din Tjener:” (Matt 20:27 KJV). Hans pointe understreges ved at fortælle dem, at selv “Menneskesønnen kom ikke for at blive tjent, men for at tjene og give sit liv som en løsesum for mange” (Matt 20:28). At være som Jesus tjener og ofrer som Jesus.

vores glorificerede krop

nu, hvordan vil vores kroppe se ud i Kongeriget? Daniel giver os et tip om, hvordan de opstandne hellige vil se ud i Daniel 12:1B-2, hvor han skriver: “på det tidspunkt skal dit folk blive udfriet, enhver, hvis Navn skal findes skrevet i bogen. Og mange af dem, der sover i Jordens Støv, skal vågne, nogle til evigt liv, og nogle til Skam og evig foragt.”Men” de, der er kloge, skal skinne som Himmelens lysstyrke ovenfor; og dem, der vender mange til retfærdighed, som stjernerne for evigt og altid” (Dan 12:3). Så de frelste, som er dem, der findes i bogen, som meget vel kunne betyde Livets Bog, der er nævnt i Åbenbaringsbogen, de vil skinne som stjerner for Gud “som Himmelens lysstyrke ovenfor og dem, der vender mange til retfærdighed, som stjernerne for evigt og altid.”Apostelen Johannes tilføjer,” elskede, Vi er Guds børn nu, og hvad vi vil være, er endnu ikke vist; men vi ved, at når han vises, skal vi være som ham, fordi vi skal se ham som han er” (1. Johannes 3:2) og for dem, der er blevet frelst af Gud, “de kan ikke dø mere, fordi de er lig med engle og er Guds sønner, som er opstandelsens sønner” (Luk 20:36). Vi ved, at engle har åndelige legemer og kan have herlighed i deres udseende, så ville Gud gøre noget mindre for sine egne børn, når de går ind i herlighed?

konklusion

apostlen Paulus skrev engang “Jeg mener, at lidelserne i denne nuværende tid ikke er værd at sammenligne med den herlighed, der skal åbenbares for os” (Rom 8:18), og vi ville tro, at Paulus taler om den herlighed, som vi vil se, når vi kommer ind i riget, men også måske vil vi også modtage herliggjorte kroppe, men selvfølgelig kan ingen sammenligne med den herlighed, der findes i Kristus. Fokuser på den dag, hvor vi skal se Gud Ansigt til ansigt, og han vil være med os (Åb 21:3; 22:4). På det tidspunkt er jeg ligeglad med, hvordan jeg ser ud, fordi jeg vil se Guds ansigt og på det tidspunkt, at se Jesus vil være alt, hvad der virkelig betyder noget.

relateret læsning for dig: hvad ville Jesus gøre?