Articles

Hvordan kan jeg med sikkerhed vide, at jeg kommer til himlen?

spekulerer på, om du vil gå til himlen? Bekymret din synd vil holde dig ude? Disse spørgsmål vejer tungt på mennesker, selv uden den ekstra stress af en pandemi og civil uro.Bibelen siger, at du med sikkerhed kan vide, at du vil være hos Gud, når du dør. Romerne 10:9 siger: “Hvis du bekender med din mund, at Jesus er Herre og tror på dit hjerte, at Gud oprejste ham fra de døde, vil du blive frelst.Billy Graham, en evangelist, der tilbragte sit liv med at dele Kristi håb med mennesker af alle religioner, sagde Dette: “din frelse afhænger af, hvad der har gjort for dig, ikke af, hvad du gør for ham. Det er ikke dit greb om Gud, der frelser dig; det er hans greb om dig.

“frelse er gratis!”Sagde Graham. “Gud sætter ingen pris på gaven af gaver.”Men som enhver anden gave, skrev han:” frelse er ikke vores, før vi rækker ud og accepterer den.”Men hvad betyder det, især for mennesker, hvis trostraditioner lærer, at opnåelse af evigheden er baseret på en persons fortjenester?

for en ting kan frelse ikke optjenes. Efeserne 2: 8-9 siger: “For ved nåde er du blevet frelst ved tro. Og dette er ikke din egen handling; Det er Guds gave, ikke et resultat af gerninger, så ingen kan prale.”

Guds gave sendte sin Søn, Jesus Kristus, for at dø på et kors for vores synder. Guds nåde dækker vores synd. Du kan være en kærlig person, en god person og endda årets frivillige, men det bliver aldrig godt nok; vi blev alle født med en syndig natur. Derfor var Jesu offer den eneste løsning til at tørre vores synder væk, så vi kan være i himlen med en hellig Gud.

dette betyder ikke, at vi aldrig behøver at bede om Guds tilgivelse-tværtimod. Vi har brug for, og kan gå direkte til Jesus Kristus i bøn.

>> hvordan man snakker med Gud

“at bede Gud om at tilgive dig i slutningen af hver dag er både prisværdigt og klogt (og det er en praksis, jeg altid har forsøgt at følge i mit eget liv),” skrev Billy Graham.

kan du leve skyldfri efter at have bedt om tilgivelse? Absolut, hvis du har et personligt forhold til Kristus.

Han er frihed.

“det er ikke Renselsen af samvittigheden, der redder dig; det er tro på Kristus, der redder,” forklarede Graham. “En renset samvittighed er resultatet af at være kommet ind i det rette forhold til Gud.”

hvordan sker det? Det betyder at bede Guds Søn, Jesus Kristus, om at komme og leve i dit hjerte. “Du skal individuelt modtage Kristus som din Herre og din Frelser,” sagde Billy Graham. “Du og du alene, i den stille arena i dit hjerte bliver nødt til at træffe den beslutning.”

Hvis du søger efter tilgivelse og for fred med Gud, kan du gå gennem disse trin og bruge bønnen nedenfor som vejledning:

  • indrøm, at du er en synder.
  • Omvend dig (vend dig væk fra synd og slip forbi synd).
  • tro på, at Jesus Kristus døde på korset for dig.
  • spørg Jesus Kristus ind i dit hjerte og liv.

hvordan du kan bede:

“Kære Gud, jeg ved, at jeg er en synder, og jeg beder om din tilgivelse. Jeg tror, at Jesus Kristus er din søn. Jeg tror, at han døde for min Synd, og at du rejste ham til livet. Jeg vil stole på ham som min Frelser og følge ham som Herre, fra denne dag og frem. Vejled mit liv og hjælp mig med at gøre din vilje. Jeg beder dette i Jesu navn. Sandelig.”

Hvis du bad denne bøn, så lad os det vide. Ring til Bgea bøn linje på 888-388-2683, så vi kan sende dig nogle gratis materialer om din åndelige beslutning.

stadig ikke sikker på, hvor du står med Gud? Find svar i disse skrifter fra Billy Graham:

>>Ikke sikker på, om Gud vil tilgive dig?

>> skal jeg bekende den samme synd igen og igen?

>> Jeg kan ikke tilgive mig selv.

>> jeg tror, jeg er tilgivet, men jeg føler mig stadig skyldig.

>> Hvad sker der, hvis jeg dør, før jeg tilstår en synd?

” Lad ikke en anden dag gå uden Kristus. Ved tro vende sig til ham og fortælle ham, at du er ked af dine synder, og at du stoler på ham alene for din Frelse. Bed ham derefter om at hjælpe dig med at tilgive dig selv, ligesom han har tilgivet dig, fuldstændigt og fuldstændigt. Bibelen siger: ‘så langt som øst er fra vest, har han hidtil fjernet vores overtrædelser fra os ‘(Salme 103:12).”- Billy Graham