Articles

En bøn om kærlighed fra 1 Kor 13 – Din daglige bøn – 29.marts


en kærlighedsbøn fra 1 Kor 13
af Debbie McDaniel

“kærlighed svigter aldrig…” 1 Kor 13:8

kendt som kærlighedskapitlet, 1 Kor 13 er en af de største påmindelser til os i dag om, hvordan ægte kærlighed ser ud. Og hvordan det ikke ser ud. Bredt læst ved bryllupper eller skrevet over kærlighedsnoter, disse ord kan blive så velkendte over tid; de kan næsten miste noget af deres vigtige budskab.

Når vi læser denne del af Skriften i dag, lad os bede Gud om hjælp til at blødgøre enhver sandhed, når vi beder hans magtfulde ord tilbage til ham. Lad os bede om hans Ånds friskhed for at bringe hans budskab om kærlighed levende i vores hjerter og strømme gennem vores liv. Vi kan ikke gøre det alene. Vi ville aldrig være i stand til at samle nok styrke i os. Det er kun muligt gennem ham. Og mere end nogensinde før, vores verden har brug for at se, hvordan ægte kærlighed ser ud. Vi kan gøre mange gode ting i dette liv, vi kan give gaver og endda gøre bemærkelsesværdige ofre for andre. Men hvis vi ikke har Kristi kærlighed i os, tvinger os, fylder os, hvert øjeblik af hver dag, “det gavner mig intet.”

hans ord om sandhed og kærlighed:

“Hvis jeg taler med menneskers og Engles Tunger, men ikke har kærlighed, er jeg blevet en støjende gong eller en klangende bækken. Hvis jeg har profetiens gave og kender alle mysterier og al viden; og hvis jeg har al Tro for at fjerne bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet. Og hvis jeg giver alle mine ejendele for at fodre de fattige, og hvis jeg overgiver min krop til at blive brændt, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet.

kærlighed er tålmodig, kærlighed er venlig og er ikke sjalu; kærlighed praler ikke Og er ikke arrogant, handler ikke unbecomingly; den søger ikke sin egen, er ikke provokeret, tager ikke højde for en forkert lidelse, glæder sig ikke over uretfærdighed, men glæder sig med sandheden; bærer alle ting, tror alle ting, håber alle ting, udholder alle ting.kærlighed svigter aldrig…men nu Tro, Håb, Kærlighed, overhold disse tre; men den største af disse er kærlighed.”Fra 1 Kor 13: 1-8, 13

Kære Gud,

Tak, at du er en kærlig, nådig Gud. Tak, at du har tilbudt os tilgivelse og gaven af nyt liv i dig. Tak, at din kærlighed er perfekt, den svigter aldrig, og at intet kan adskille os fra din kærlighed.

Vi beder om, at vores liv vil blive fyldt og overfyldt med kraften i din kærlighed, så vi kan gøre en forskel i denne verden og bringe ære til dig. Vi beder om din hjælp til at minde os om, at de vigtigste ting ikke er, hvad vi gør udadtil, det er ikke baseret på noget talent eller gave, men det mest betydningsfulde, vi kan gøre i dette liv, er simpelthen at elske dig og vælge at elske andre.

Herre Tak, at din kærlighed er tålmodig. Hjælp os med at vise tålmodighed med dem omkring os.

Herre Tak, at din kærlighed er venlig. Hjælp os til at vise andre venlighed.

Herre Tak, at ægte kærlighed ikke er sjalu. Hjælp os med at fjerne følelser af jalousi eller had mod andre.

Herre Tak, at din kærlighed ikke skryder og ikke er arrogant. Hjælp os med ikke at leve med stolthed eller arrogance, men at vælge at gå med ydmyghed og nåde.

Herre tak for, at ægte kærlighed ikke virker unbecomingly. Herre hjælp os med at udvide venlighed i stedet for uhøflighed over for andre. Hjælp os med at lægge den kritiske tone til side og rive ned med vores ord, så vi virkelig kan vandre i fred.

Herre Tak, at ægte kærlighed ikke søger sin egen. HERRE hjælper os med ikke at leve egoistisk og kun se på vores egne interesser.

Herre Tak, at ægte kærlighed ikke provokeres. Herre hjælp os med ikke at blive let vrede. Hjælp os med ikke at være så hurtigt reaktive, men i stedet langsomme til at tale og langsomme til at blive vrede.

Herre tak for, at din kærlighed ikke tager højde for en forkert lidelse. Herre hjælp os med ikke at holde nag, men at vælge at tilgive, selv når det er svært.

Herre Tak, at din kærlighed ikke glæder sig over uretfærdighed, men glæder sig over sandheden. Herre hjælp os med at elske dine Sandhedsord, må vi vandre i din frihed og visdom. Lad det være det, der driver vores liv og valg hver dag.Herre Tak, at din kærlighed bærer alle ting, tror på alle ting, håber alle ting, udholder alle ting, tak for, at din kærlighed aldrig svigter.

Hjælp os med at elske, som du elsker. Fyld os med din Ånd, så vi kan vælge, hvad der er bedst. Vi er svage Herre, men vi ved også, at selv når vi er svage, er du stærk i os. Tak, at det ikke er helt op til os. Tak, at du udruster os til at møde hver dag med kraften i din kærlighed, din tilgivelse og din nåde.

Vi elsker dig Herre, og vi har brug for dig i dag, og hver dag,

i Jesu navn,

amen.

Find mere af Debbie på www.debbiemcdaniel.com, https://www.facebook.com/DebbieWebbMcDaniel/, eller https://twitter.com/debbmcdaniel.

nu hvor du har bedt, har du brug for nogen til at bede for dig? Klik på knappen nedenfor!

Visit iBelieve.com for more inspiring prayer content.