Articles

bedste vandfald spor i Pennsylvania

Falls Trail i Ricketts Glen State Park er den klassiske vandretur i parken. Det er også en af de bedste vandreture i hele Pennsylvania og anses af mange for at være den eneste bedste vandfaldsvandring i det østlige USA. Den 7-mile semi-loop gennem både Ganoga Glen og Glen Leigh besøger 21 navngivne vandfald, den Højeste er 94′ Ganoga Falls. Start din rejse i bunden af glens langs motorvej 118, parkering på enten det stedsegrønne parkeringsområde på den sydlige side af motorvejen eller det lille picnicområde og trailhead på nordsiden. Hvis du parkerer på det stedsegrønne parkeringsområde, skal du hente et parkkort ved kiosken og gå forsigtigt over motorvejen for at nå starten af Falls Trail på vestbredden af Kitchen Creek. Hvis du starter fra picnicområdet, en kort forbindelsessti fører dig over en bro over Kitchen Creek for at deltage i main Falls Trail. For den første mil, Falls Trail følger en gammel roadbed på et stort set niveau kursus langs Kitchen Creek. Du vil være i en blandet hårdttræ skov for hele vandretur. Fordi det stejle terræn i glens forhindrede skovhugst, passerer du gennem en gammel vækstskov undervejs. Grantræer bliver mere almindelige, når du klatrer i højden. Hvis du vandrer om foråret, skal du kigge efter blomstrende korneltræer og en række vilde blomster. Du krydser to robuste træbroer over Kitchen Creek, inden du når en splittelse i stien. Her, den nederste sti til højre ned for at følge meget tæt langs bredden af Kitchen Creek. Dette spor er lejlighedsvis ret udsat og kan også oversvømmes, hvis Kitchen Creek løber højt. Til venstre klatrer den alternative øvre sti kort og konturerer derefter langs bjergskråningen på en bred sti. Både de nedre og øvre stier genforenes ved det første vandfald i Glens: 16′ Murray Reynolds Falls. Selvom det ikke er særlig højt, er dette vandfald ret smukt og giver en smag af, hvad du vil støde på længere op ad stien. Når du passerer hvert vandfald, skal du kigge efter små træskilte, der identificerer navnet på efteråret. Disse tegn er fastgjort direkte til klippen på den modsatte side af åen, normalt nær vandfaldets kam. Fortsæt på en gradvis stigning langs Kitchen Creek, passerer 36 ‘Sheldon Reynolds Falls og 27’ Harrison Falls, inden du når et stort sporkryds ved farvande mødes. Her, stierne splittes, med Ganoga Glen Trail fortsætter lige op ad vestbredden af Kitchen Creek, mens Glen Leigh Trail krydser en bro til højre for at klatre op i Glen Leigh. Vand mødes er et idyllisk sted, med vandfald synlige op begge glens. For vores vandretur, vi klatrer op Ganoga Glen, derefter tage Highland Trail over til Glen Leigh, hvor vi kommer ned i Glen Leigh og til sidst vender tilbage til dette sted. Starter op Ganoga Glen, sporet passerer 47 ‘Erie Falls, 47’ Tuscarora Falls, og 17 ‘ Conestoga Falls. Stien bliver gradvist stejlere og mere smal, når du klatrer op ad glen. Trapper, der er samlet af natursten, hjælper med opstigningen af de stejlere sektioner, men mangler gelændere af enhver art. Vand siver ned på stien ovenfra, hvilket betyder, at du næsten er garanteret at støde på mudrede, glatte forhold når som helst på året. Fortsæt din stigning op ad glen, krydse en sidestrøm på en træbro og kom til 39′ Mohican Falls. Pass 37’ Seneca Falls og 12 ‘ Seneca Falls, før du passerer et sporkryds til venstre. Denne underskrevne sti forbinder til Ganoga-Udsigtsstien og den gamle Beaver Dam Road Trail vest for Ganoga Glen. Når du kigger op på glen, vil du snart se Ganoga Falls. Ved 94 ‘ er det det højeste vandfald i parken og dobbelt så højt som nogen af de andre vandfald. Før du klatrer til toppen af vandfaldene, vil du tage en umærket sidevej til højre, der fører til bunden af vandfaldene. Det er her, du finder den bedste udsigt over hele vandfaldet. På toppen af vandfaldene er udsigten begrænset, da stien skal klatre over en stejl dæmning i stedet for at følge langs bredden af strømmen. Modstå fristelsen til at vandre off-trail ned ad dæmningen, da det er her mange ulykker opstår. Fortsætter du op ad bakke, passerer du 11 ‘Cayuga Falls, 13’ Oneida Falls og 37 ‘ Mohauk Falls, før du når et stort sporkryds. Her skal du dreje til højre på Lake Rose Trail og fortsætte op ad bakke. Stien til venstre forbinder til Old Beaver Dam Road Trail. Lake Rose Trail fører til sidst op til Lake Rose Trailhead, en mulig alternativ start, hvis du vil lave en kortere løkke og stadig se de fleste af parkens vandfald. Efter 0,2 miles, drej til højre ad Highland Trail for at krydse over til Glen Leigh. Stien her er meget anderledes end den, du har været på indtil videre. Det er for det meste en plan gåtur gennem skoven. Enroute til Glen Leigh, vil du passere gennem midtvejs Crevasse, en smal passage gennem en klippeformation af Pocono sandsten. Vis mere