Articles

7 Nøgler til at stole på Guds Plan for dit liv

Deling er omsorgsfuld!

815shares
  • Pinterest
  • E-mail
  • Print
Gud har en plan for dit liv. Begynd at tage disse skridt i dag for at stole på Guds plan for dit liv og begynde at følge, hvor Gud fører.

hvordan kalder Gud dig? Hvilke nye drømme hvisker han ind i dit hjerte? Hvilken vej beder han dig om at følge?

er du klar til at følge Gud med tillid – eller er du lidt usikker på at tage disse næste skridt? Ikke sikker på, hvordan man følger, hvor Gud fører, eller om det er det værd at gå denne smalle sti?

Jeg er også på denne rejse og lærer at følge, hvor Gud fører. Jeg har tilladt Gud at bringe nye drømme til liv og føre mig i nye retninger. Men det er ikke en nem vej.

Hvis du er klar til at træde ind i Guds plan for dit liv, så har du brug for disse 7 nøgler til at lære at stole på Guds plan for dit liv.

livets rejse begynder med et “ja”

Jeg sad i min søns værelse og rockede ham i seng, som jeg gjorde hver aften. Da han var færdig med at amme og gik i seng, begyndte jeg at bede. For det meste sad jeg i stilhed med Gud og lyttede, som det var blevet min skik på disse nætter. Kun i aften brød Gud igennem højt og tydeligt.

han hviskede en ny drøm ind i mit hjerte. Ord, jeg ikke helt kunne forstå, en ny vision, jeg ikke helt kunne se klart.

” men hvordan, Gud?”Jeg begyndte at spørge. “Shhh…. senere… vil du sige ja?””Selvfølgelig, ja!”

Jeg havde læst gennem børnenes bibel med min søn, og historierne om Abraham og Marias lydighed havde især fanget min opmærksomhed. Hvordan de kunne sige “ja” så let, uden tøven, når Gud kaldte dem til sådanne ukendte og uklare kaldelser. Jeg var forbløffet over, hvor hurtigt de var i tillid til Guds plan for deres liv. Jeg var begyndt at ønske (og bede) for en sådan mulighed i mit liv. Et opkald til noget specielt, som jeg kunne sige “ja” til – hurtigt uden tøven.

Tag et skridt, Tag et skridt

trin for trin begyndte Gud at afsløre stien. Nogle kom hurtigt, andre kun efter måneder og års ventetid.

  • han tog mig til de højeste bjergtoppe og oplevede ren uhæmmet glæde.
  • Han førte mig også gennem de dybeste dale, sjælens mørke nat, hvor Gud følte sig fjernere end nogensinde før.
  • Han tog mig gennem store prøvelser, hvor alt, hvad jeg kunne gøre, var at lægge sig ned på gulvet i bøn.
  • og han tog mig gennem øjeblikke med stor triumf og stod over for frygt, jeg troede, jeg aldrig ville overvinde, men kun fordi han dukkede op, da jeg endelig tog det skridt fremad.

gennem op-og nedture har jeg lært at stole på Guds planer for mit liv.

Det har ikke været en let vej – det er det aldrig at stole på Gud.

Det har ikke været hurtigt – bestemt ikke på nogen tidsramme, jeg har sat gennem årene. Rejsen har ikke set noget som det, jeg troede, det ville. Men Guds plan er altid perfekt og altid lige til tiden.

bekymret for at stole på Guds plan for dit liv? Lær 7 sandheder om at sige ja til at følge Guds kald på dit liv, og hvorfor det vil være din bedste beslutning.'s plan for your life? Learn 7 truths about saying yes to follow God's calling on your life and why it will be your best decision.

7 Nøgler til at stole på Guds Plan for dit liv

1) slip kontrol over planen

planen er ikke din, Men Guds.

da jeg har arbejdet igennem processen med skelnen for bedre at forstå, hvor Gud kalder mig, fortsætter jeg med at planlægge at nå den destination. Jeg har sat tidslinjer, næste skridt, milepæle. Hver gang minder Gud mig om, at det er hans plan, ikke min.

så meget som jeg tror, jeg ved, hvor Gud kalder mig, ved jeg ikke rigtig destinationen, eller hvordan han har til hensigt at tage mig derhen. Jeg kender ikke hans begrundelse for trinene imellem-hvad jeg har brug for at lære, hvilke andre stykker han har brug for at justere, hvilke døre der endnu ikke er klar til at blive åbnet.

så slip for at forsøge at kontrollere planen. Hav tålmodighed med processen og stol på Guds planer, ikke dine egne.

2) Stop med at fokusere på destinationen

målet kommer ikke til målstregen, men hvordan du udvikler dig undervejs.

Jeg har brugt meget af rejsen fokuseret på destinationen. Ønsker jeg ville være der allerede og ud af den nuværende situation.Gud har hele tiden mindet mig om, at det ikke handler om destinationen, men om rejsen med ham. Hver sæson er hvert trin en del af processen.Gud kalder dig ikke til en destination, men til et liv i lydighed. Undervejs vil han forme dit hjerte og sjæl og udvikle dig til hans vision for dit liv.

3) Du skal ikke bekymre dig om “hvordan”

Guds veje er uden for din tidslinje og dit omfang af muligheder, så stol på hans måder.

hver gang jeg nåede et umuligt næste skridt og ikke kunne se, hvordan jeg muligvis kunne flytte til den næste fase af denne rejse, bevægede Gud sig på måder, som kun han kan bevæge sig.Guds veje er større end vores veje. Han kan gøre det umulige. Lad Gud være ansvarlig for “hvordan” i dit liv og vide, at han er stor nok til at rydde vejen for dig, når han er klar.

4) Forbered dig på en udfordrende rejse fremad

det er aldrig let at følge, hvor Gud fører. Vær forberedt på at gå gennem bjergtoppe og dale ens.

din lydighedsrejse vil udfordre dig på enhver mulig måde. Du vil gå gennem de mørkeste årstider og sejre på de højeste bjerge. Det bliver en rejse med op-og nedture.

men gennem det hele vil Gud være ved din side. At følge Gud er ikke en nem vej, men det er den bedste vej.

5) Sæt Gud først

efter hvor Gud fører vil kræve ofre.

at sige ” ja “til Gud betyder at sige” nej ” til andre ting. At følge Gud betyder at dø for sig selv, opgive dine egne drømme og ambitioner, tilpasse dine prioriteter og mål.

Tillad Gud at dræbe nogle drømme, mens han bringer nye til liv. Du kan blive kaldt til at ofre tid, penge, venskaber, karriere, komfort, og mere.

du vil lære at sætte Gud først, med alt andet, der falder i trin bagud.

6) Stol på, at Gud vil udstyre dig på det rigtige tidspunkt

Når Gud siger “trin”, skal du stole på, at han vil dukke op for at udstyre dig – normalt først efter at du har taget det første skridt.

Gud kalder dig ikke til det behagelige, til det, du allerede ved. Han kalder dig til dybden, til noget ud over hvad du kan gøre alene.

næste trin vil føles ud over det mulige. Du vil føle dig ude af dit element og undre dig over, om du overhovedet kan gøre det. Men Gud vil udruste dig til det, han kalder dig til at gøre. Han beder kun om, at du stoler på ham og tager det første skridt.

Stol på, at når Gud siger “trin”, vil han udstyre dig på det rigtige tidspunkt.

7) ved at sige ” ja ” til Gud vil altid være det værd.

det er ikke let at følge den smalle vej, men det er den, der bringer evigt liv. Du vil leve et liv fyldt med glæde, fred, komfort, taknemmelighed, tillid og styrke. Du vil blive fyldt med et formål, en lidenskab, og store, Gud-størrelse drømme.Ja, vejen til at sige “ja” til Gud kan være vanskelig og fyldt med mørke og usikre dage, tvivl og spørgsmål, prøvelser og udfordringer – men det vil alle være det værd i sidste ende, når du lever efter Guds vilje for dit liv og bærer frugt for hans rige.

” er det tid endnu, Gud? Hvornår kan jeg træde ind i denne drøm, du har plantet i mit hjerte?

“Shhh … tro mig… “” Ja, Herre. Uanset hvor du fører, følger jeg efter.”

Gud har en plan for dit liv. Begynd at tage disse skridt i dag for at stole på Guds plan for dit liv og begynde at følge, hvor Gud fører.

hvor kalder Gud dig?

måske har du hørt et så klart opkald. Måske ikke … endnu, vær sikker på at Gud kalder dig.

dit opkald ser ikke det samme ud som mit – eller det samme som din ven, slægtning, nabo. Gud kalder os hver for sig til den rolle, han ønsker, at vi skal udfylde hans Rige.

mest af alt ønsker Gud hele dit hjerte og din totale overgivelse til hans ledelse.

vil du følge? Vil du stole på ham med dit liv? Er du klar til at sige “ja”?

Gud har en plan for dit liv. Begynd at tage disse skridt i dag for at stole på Guds plan for dit liv og begynde at følge, hvor Gud fører.