Articles

35 magt-pakket hukommelse vers for børn

35 magt pakket hukommelse vers printable
hukommelsesvers til børn

vil dine børn huske Skriften? Tjek disse strategier for at huske, sammen med 35 magt-pakket hukommelse vers for børn!

som mor har jeg værdsat mange dyrebare ord, som mine små har sagt, hver med en særlig plads i mit hjerte. Men jeg må fortælle dig, at høre dit barn trygt bælte ud et hukommelsesvers topper dem alle.

Der er bare noget ved at høre den søde lille stemme erklære Guds sandheder så dristigt, er der ikke?

det er ingen overraskelse, at mange kristne forældre hopper for at lære deres børn Bibelhukommelsesvers fra en meget ung alder. Det gjorde jeg bestemt. Jeg ønskede, at mine børn skulle kende så meget af Bibelen som muligt.

hukommelsesvers til børn

Um, indtil jeg indså, at googling “easy Bible verses for kids” sandsynligvis ville lade os føle os tomme. Jeg mener, at vi alle kender barnet, der huskede “Jesus græd”, fordi det var det korteste vers i Bibelen, ikke?

når det kommer til Skriften for børn, lad os være lidt mere forsætlige. Nemme Bibelvers er gode, men hvad vi virkelig ønsker, er Bibelhukommelsesvers, der hjælper vores børn med at vokse i tro, når de vandrer i Guds sandhed.

Indholdsfortegnelse

Sådan vælger du de perfekte Hukommelsesvers til børn

før du begynder at huske Skriften med børn, skal du sørge for at tage et øjeblik og bestemme dit formål, din plan og din proces. Jeg foreslår at skrive dette ned, fordi en skriftlig plan er meget kraftfuld!

  • formål er simpelthen hvorfor bag at gøre en indsats for at huske Skriften med dine børn.
  • Planlæg nøjagtigt, hvad du vil gøre ved at identificere, hvor mange Bibelhukommelsesvers du gerne vil huske, og hvor længe du gerne vil arbejde på det. For eksempel, hvis du arbejder med et ældre barn, vil du måske lave et par vers om ugen. Med en preschooler vil du muligvis arbejde på et vers om måneden!
  • proces er den metode, du vil bruge til at lære. Vi har givet dig masser af ideer nedenfor, så vælg et par, som du tror kan fungere for dine børn, og start der.

35 Strømfyldte Hukommelsesvers til børn

Når du har defineret dine 3 P ‘ er af skrifter til børn, er det eneste, der er tilbage, at vælge, hvad du vil huske. Jeg anbefaler at starte med Bibelhukommelsesvers, der vil være mest meningsfulde for dit barn i denne sæson af livet.

for eksempel, hvis hun for nylig har stillet spørgsmål om frelse, er det en god tid for disse vers. Hvis han kæmper med at sige venlige ord, måske fokusere på vers for at hjælpe med det.

undervisning børn Bibelen

Hvis du ikke ved, hvor du skal starte, skal du begynde med Gud! Skriften er først beregnet til at pege os på Gud og hans karakter, så at lære om hans karakter er et perfekt sted at begynde din Bibel hukommelse vers rejse.

Her er nogle af vores foretrukne skrifter for børn opført efter kategori.

Guds karakter

  • kaster alle dine bekymringer på ham, fordi han bryr sig om dig. 1 Peter 5: 7
  • jeg roser dig, for jeg er frygteligt og vidunderligt skabt. Vidunderlige er dine værker; min Sjæl ved det meget godt. Salme 139: 14
  • hvert Guds ord viser sig sandt; han er et skjold for dem, der søger tilflugt i ham. Ordsprogene 30:5
  • Vær stærk og modig. Frygt ikke eller frygt dem, for det er HERREN din Gud, der går med dig. Han vil ikke forlade dig eller forlade dig. 31: 6 Men HERREN sagde til Samuel: “Se ikke på hans udseende eller på højden af hans statur, fordi jeg har afvist ham. For HERREN ser ikke som mennesket ser: mennesket ser på det ydre, men HERREN ser på hjertet.”1 Samuel 16: 7
  • Spørg, og det vil blive givet til dig; Søg, og du vil finde; banke, og det vil blive åbnet for dig. Matthæus 7,7 Frygt ikke, for jeg er med jer; vær ikke forfærdet, for jeg er din Gud; Jeg vil styrke dig, Jeg vil hjælpe dig, Jeg vil støtte dig med min retfærdige højre hånd. Esajas 41:10

Guds ord

  • dit ord er en lampe til mine fødder og et lys til min vej. Salme 119: 105
  • jeg har gemt dit ord i mit hjerte, at jeg ikke kan synde imod dig. Salme 119:11
  • alt skrift er åndet ud af Gud og rentabelt til undervisning, til Irettesættelse, til Irettesættelse og til træning i retfærdighed, 2 Timoteus 3:16 Thi Guds ord er levende og virkende, skarpere end noget tveægget sværd, idet det trænger ind til deling af sjæl og ånd, led og marv og skelner Hjertets Tanker og hensigter. Hebræerne 4: 12 i begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Johannes 1:1
bible memory verses

frelse

  • for Gud så elskede verden, at han gav sin eneste søn, at den, der tror på ham, ikke skulle omkomme men har evigt liv. Johannes 3: 16 Jesus sagde til hende: “Jeg er opstandelsen og livet. Den, der tror på mig, selvom han dør, skal han dog leve, John 11:25
  • For syndens løn er død, men Guds frie gave er evigt liv i Kristus Jesus, vor Herre. Romerne 6:23 Thi for os fødes et barn, for os gives en søn; og regeringen skal være på hans skulder, og hans Navn skal kaldes Underfuld Rådgiver, Vældig Gud, evig Fader, Fredsfyrste. Esajas 9: 6
  • For ved nåde er du blevet frelst ved tro. Og dette er ikke din egen handling; Det er Guds gave, Efeserne 2: 8
  • Jesus sagde til ham: “Jeg er vejen og sandheden og livet. Ingen kommer til Faderen undtagen gennem mig. John 14:6

kristent liv

  • Hold dit hjerte med al årvågenhed, for fra det flyder livets kilder. Ordsprogene 4: 23
  • død og liv er i tungens magt, og de, der elsker det, vil spise dets frugter. Ordsprogene 18: 21
  • liggende læber er en Vederstyggelighed for HERREN, men de, der handler trofast, er hans glæde. Ordsprogene 12: 22
  • Glæd dig altid i Herren; igen vil jeg sige, glæd dig. Filipperne 4: 4
  • Lad min Munds Ord og mit hjertes meditation være acceptabel i dine Øjne, Herre, min Klippe og min forløser. Salme 19: 14
  • underkast jer derfor til Gud. Modstå djævelen, og han vil flygte fra dig. James 4:7 Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af al din magt. Femte Mosebog 6: 5
  • Tak under alle omstændigheder; for dette er Guds vilje i Kristus Jesus for dig. 1 Thessaloniker 5: 18
  • Han har sagt dig, o Menneske, hvad er godt; og hvad kræver HERREN af dig andet end at gøre retfærdighed og elske venlighed og vandre ydmygt med din Gud? Mika 6: 8
  • nu er tro forsikringen om ting, der håbes på, overbevisningen om ting, der ikke ses. Hebræerne 11:1

Lær børn at elske

Loving Others

  • på samme måde, lad dit Lys skinne for andre, så de kan se dit gode lys, så de kan se dit gode lys, så de kan gør og giv ære til din Fader, som er i himlen. Matthæus 5: 16
  • da hver har modtaget en gave, skal du bruge den til at tjene hinanden som gode forvaltere af Guds varierede nåde: 1 Peter 4:10
  • børn, adlyd dine forældre i Herren, for dette er rigtigt. Efeserne 6: 1
  • og som du ønsker, at andre ville gøre mod dig, gør det mod dem. Lukas 6:31 Lad ingen fordærvende tale komme ud af jeres mund, men kun den, der er god til at opbygge, som passer til lejligheden, for at den kan give nåde til dem, der hører. Efeserne 4: 29
  • vær venlige mod hinanden, ømhjertede, tilgive hinanden, som Gud i Kristus tilgav dig. Efeserne 4: 32
  • en ven elsker til enhver tid, og en bror er født til modgang. Ordsprogene 17: 17

gratis udskrivbare Hukommelsesvers til børn

Vi har gjort det nemt for dig at holde trit med disse kraftfyldte hukommelsesvers til børn! Hent denne gratis tjekliste over vers ved at klikke nedenfor.

du vil udskrive det på karton og derefter opbevare det et sted, du ofte ser. Du kan hænge det på køleskabet, glide det i din bibel eller opbevare det i din morgenkurv. Eller du kan bruge den til at tjekke ud, som du gør hukommelse vers kort.

sjove strategier til at lære Hukommelsesvers (til børn)

vi har en enorm liste over sjove og nemme måder at huske Skriften med børn, som du helt sikkert vil tjekke her. I mellemtiden, her er et par af vores favoritter til små børn.

håndbevægelser

når det kommer til små børn, er bevægelse Guld. Prøv at nedbryde dit vers i små sætninger. For hver sætning skal du tilføje en håndbevægelse. Det er dejligt, hvis det kan være specifikt, såsom at pege på dit ansigt for ordet ansigt, men selv for sætninger uden bevægelser kan du gøre ting som stomp, hoppe eller klappe. Det vil hjælpe børnene huske disse hukommelse vers nemt!

memorisering med håndbevægelser

Hukommelsesvers sat til sang

Vi kan ikke undlade at nævne denne klassiker, fordi det er sådan en kraftfuld måde at hjælpe børn med at lære deres Bibelhukommelsesvers. Du kan lave din egen sang eller bruge en, der allerede er oprettet. frø af tilbedelse tilbyder moderne sange i ESV. Disse har været en familie favorit i mange år. De tilbyder endda gratis hukommelse vers kort til at gå sammen med hver CD.

svar i Genesis tilbyder moderne sange i ESV og traditionelle sange i KJV.

memory vers cards

sig det fjollet

Denne er en familie favorit. Det er så sjovt at huske Skriften ved hjælp af dumme stemmer. Dette giver børnene praksis med at sige det igen og igen uden monotoni at gøre det på samme måde.

nogle af vores yndlingsstemmer er: knirkende mus, stor kæmpe, ko dreng, robot og sydlig stil. Hav det sjovt med alle mulighederne.

husk at bruge sjove stemmer

Scrambler

skriv verset på notecards, så SCRAMBLE dem op. Unscramble for at se om du kan huske verset. Hvis dit barn kan skrive, har dette den ekstra fordel at skrive det ud, men du kan også skrive det til dit barn.

Byg det op

Denne er let at gøre med børn, der ikke læser eller skriver. Du skal blot begynde at tilføje et ord ad gangen. Så Johannes 3:16 ville lyde sådan: For. For Gud. For Gud så elsket. For Gud så elskede.

Du får ideen. Bare fortsæt med at tilføje et ord ad gangen, indtil du er færdig med verset. Selvom dette kan fungere for længere vers, er det super kraftigt for kortere og med meget små børn.

Snap it

sange er magtfulde på grund af deres rytme. Selvom du ikke kender en sang, kan du oprette en rytme ved at snappe. Du skal blot klikke på hvert ord. Verset vil naturligvis falde i en rytme.

klar til at begynde at huske?

vi har gjort det nemt at komme i gang med at huske Skriften med disse alderssvarende Skrifthukommelseskort til børn! 3 forskellige niveauer til rådighed for aldre 4-teen.

Skrifthukommelseskort til børn

Tips til Hukommelsesvers med børn

  • fokus på kvalitet frem for kvantitet. Det betyder ikke noget, om dit barn kan sige 1000 vers, hvis de ikke ved hvad de mener og ikke kan huske dem om et par uger, har vi gået glip af hele pointen.
  • sørg for at definere ord og hjælpe dine børn med at forstå betydningen bag hvert eneste vers, de husker. Igen, hvis vi husker uden mening og forståelse, mangler vi punktet.
  • gennemgå de vers, du lærer regelmæssigt. Dette vil hjælpe med at sikre, at dine børn virkelig bruger versene til at påvirke deres liv. Vi bruger Charlotte Mason memory anmeldelse system og en simpel 4 liter 6 kort boks.
  • se altid altid de vers, du lærer i Bibelen, før du begynder at lære dem. Dette er afgørende for at hjælpe dine børn med at forstå, at Bibelen har de oplysninger, de har brug for. Hvis vi ikke gør dette, er der ofte en afbrydelse mellem, hvad vi tror, at Bibelen siger, og hvad den faktisk siger.
  • Kend referencen. Mange mennesker vil fortælle dig, at referencen er ekstra stress på børn og ikke nødvendigt. Jeg er uenig! Hvis det er for meget at huske referencen, skal du huske færre vers. Igen, kvalitet frem for kvantitet. I sidste ende, hvis du ikke ved, hvor du bor, er det ret svært at fortælle en anden, hvor du kan finde dig. Det samme gælder Bibelen.

flere Hukommelsesvers til børn

  • Leder du efter mere dybdegående vers at huske? Du vil elske disse 27 bibel vers at huske som en familie
  • Find 14 sjove og engagerende hukommelse vers spil her.
  • du vil også elske disse gratis udskrivbare Bibelvers, når du har brug for opmuntring.
  • hvis du er ny til at lære bibel vers, vil du elske denne ultimative Guide til Skriften udenadslære. Den er fuld af tips, strategier og ressourcer.
kim sorgius

gennem praktiske værktøjer &bibelbaserede ressourcer er Kim Sorgius dedikeret til at hjælpe din familie med at vokse i tro, så du ikke kan fortæres af livets kampe. Forfatter af populære børns hengivne bibelstudier og praktiske hjemmeundervisningsværktøjer, Kim har en kandidatgrad i uddannelse og læseplandesign kombineret med over 2 årtiers erfaring med at arbejde med børn og teenagere. Frem for alt er hendes mest værdsatte job mor og hjemmeskolelærer til fire fantastiske kiddoer.