Articles

Beste foss stier I Pennsylvania

Falls Trail I Ricketts Glen State Park er den klassiske turen i parken. Det er også en av De beste turene I Hele Pennsylvania, og anses av mange for å være den beste fossen i det østlige Usa. Den 7-mils halvløkken gjennom Både Ganoga Glen og Glen Leigh besøker 21 navngitte fosser, den høyeste er 94 ‘ Ganoga Falls. Start reisen på bunnen av glens langs Highway 118, parkering på Enten Evergreen Parkeringsplass på sørsiden av motorveien, eller den lille rasteplass og trailhead på nordsiden. Hvis parkering På Evergreen Parkeringsplass, plukke opp en park kart på kiosken og nøye gå over motorveien for å nå starten Av Falls Trail på vestbredden Av Kitchen Creek. Hvis du starter fra piknikområdet, tar en kort kontaktsti deg over en bro over Kitchen Creek for å bli med i main Falls Trail. For første mil, Falls Trail følger en gammel roadbed på et stort sett nivå kurs langs Kitchen Creek. Du vil være i en blandet hardvedskog for hele turen. Fordi det bratte terrenget i glens forhindret logging, vil du passere gjennom noen gammel skog underveis. Grantrær blir vanligere når du klatrer i høyde. Hvis du går på våren, se etter blomstrende dogwood trær og en rekke wildflowers. Du vil krysse to robuste trebroer over Kitchen Creek før du kommer til en splitt i stien. Her går Den Nedre Stien til høyre ned for å følge veldig tett langs Bredden Av Kitchen Creek. Denne stien er tidvis ganske utsatt og kan også bli oversvømmet hvis Kitchen Creek kjører høyt. Til venstre klatrer den alternative Øvre Stien kort, og konturer langs åssiden på en bred sti. Både Nedre Og Øvre Stier gjenforenes ved den første fossen I Glens: 16 ‘ Murray Reynolds Falls. Selv om det ikke er spesielt høyt, er denne fossen ganske vakker og gir en smak av hva du vil støte på lenger opp i stien. Når du passerer hver foss, se etter små treskilt som identifiserer navnet på høsten. Disse skiltene er festet direkte til fjellet på motsatt side av bekken, vanligvis nær toppen av fossen. Fortsett på en gradvis klatre langs Kitchen Creek, passerer 36 ‘Sheldon Reynolds Falls og 27’ Harrison Wright Falls før de når en stor sti veikryss På Waters Meet. Her, stiene delt, Med Ganoga Glen Trail fortsetter rett opp på Vestbredden Av Kitchen Creek mens Glen Leigh Trail krysser en bro til høyre for å klatre opp I Glen Leigh. Waters Meet er et idyllisk sted, med fosser synlig opp begge dalene. For vår tur, vil vi klatre Opp Ganoga Glen, deretter Ta Highland Trail over Til Glen Leigh, hvor vi kommer ned I Glen Leigh og til slutt tilbake til dette stedet. Starter Opp Ganoga Glen, passerer stien 47 ‘Erie Falls, 47’ Tuscarora Falls og 17 ‘ Conestoga Falls. Stien blir gradvis brattere og smalere når du klatrer opp glen. Trapper montert av naturstein hjelper med oppstigningen av de brattere delene, men mangler rekkverk av noe slag. Vann siver ned på stien ovenfra, noe som betyr at du er nesten garantert å møte gjørmete, glatte forhold når som helst på året. Fortsetter din klatre opp glen, krysse en sidestrøm på en trebro og komme til 39 ‘ Mohican Falls. Pass 37 ‘Delaware Falls og 12′ Seneca Falls før du passerer en sti veikryss til venstre. Denne signerte stien kobles Til Ganoga View Trail og Den Gamle Beaver Dam Road Trail vest For Ganoga Glen. Ser opp glen, vil du snart se Ganoga Falls. På 94’ er det den høyeste fossen i parken, og dobbelt så høy som noen av de andre fossene. Før klatring til toppen av fossen, vil du ønsker å ta en umerket sidevei til høyre som fører til bunnen av fossen. Det er her du finner den beste utsikten over hele fossen. På toppen av fossen er utsikten begrenset da stien må klatre over en bratt dal i stedet for å følge langs bredden av bekken. Motstå fristelsen til å vandre off-trail nedover vollen, da dette er hvor mange ulykker oppstår. Fortsetter oppoverbakke, vil du passere 11 ‘Cayuga Falls, 13’ Oneida Falls, og 37 ‘ Mohawk Falls før du når en stor sti veikryss. Her tar du til høyre på Lake Rose Trail og fortsetter oppover. Stien til venstre kobles Til Den Gamle Beaver Dam Road Trail. Lake Rose Trail fører til Slutt opp Til Lake Rose Trailhead, en mulig alternativ start hvis du vil gjøre en kortere sløyfe og fortsatt se de fleste av parkens fossefall. Etter 0,2 miles, ta til høyre inn På Highland Trail for traversen over Til Glen Leigh. Stien her er veldig annerledes enn den du har vært på så langt. Det er for det meste et nivå tur gjennom skogen. Enroute Til Glen Leigh, vil du passere Gjennom Midway Crevasse, en smal passasje gjennom En steinformasjon Av Pocono sandstein. Vis mer